Historien bakom – hur konstnären som hatade försäljning blev affärsutvecklare

Linda K Nordfors berättar:

Det hela startade 2001. Jag grundade mitt företag – konstbyrån Reflection Company – driven av en längtan till konsten. Jag ville arbeta som konstnär och göra det på mitt sätt. Snart märkte jag dock att allt var möjligt i fantasin, men att få saker kunde förverkligas om det inte fanns en köpare, en kund.

Problemet var bara att jag verkligen hatade försäljning…

Insikten som gav mig uthållighet att trots det fortsätta var denna: om jag bara kunde lära mig hur jag sålde mina visioner, idéer och projekt, då skulle jag få förverkliga dem! Undan för undan uppfann jag principer och processer som hjälpte mig och guidade mitt försäljningsarbete. Jag var då 25 är, hade en starkt begränsad kompromissvillighet och vägrade att göra någonting (inte ens själva försäljningsarbetet) till en börda.

Brytpunkten kom när jag såg hur det som var värdefullt för mig också
skapade värden för mina kunder! Jag behövde bara se till att kunderna fick upp ögonen för de här värdena. Försäljning har sedan dess varit en äventyrlig, innerlig och kreativ översättningsprocess.

Jag har konceptualiserat mina erfarenheter i Värdemetoden och dess tio grundprinciper för att guida andra i denna process och ge dem verktyg för att kunna leva på det de brinner för – på ett sätt som passar dem!

Jag är idag helt övertygad om att ju fler vi är som får möjlighet att förverkliga sina visioner och vara i vårt rätta element, desto mer välmående blir vårt samhälle. Den Passionsdrivna ekonomin skapar både social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Det är inte bara jag som ser och upplever detta, Tillväxtverket och EU har skrivit rapporter som pekar på samma sak i många år. Värdemetoden är att omsätta den Passionsdrivna ekonomin i praktiken.